بویِ خوشِ زندگی

بایگانی
آخرین مطالب

پشت همین میز قشنگ و منِ بد قواره

سه شنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۸ ب.ظ

بسم الله


سه سالی شده که بیشتر شب های سال را پشت همین میز گذرانده ام.میز بزرگ و قهوه ای سوخته ام که شاهد لحظه های زندگی بی اهمیتِ من بوده.شب های خوشحالی و ناراحتی.نگرانی های بی سر و ته.فکر های خوب و جرقه های امید و بعد نا امیدی محض.سکوت های طولانی و دود سیگار و بعد آواز های تاریکی.همه را گذرانده و مرا نیز خواهد گذراند.احتمالا بیشتر از من عمر کند.جنسش درست و حسابی است و حالا حالا سرِ خراب شدن ندارد.مثل من بد قواره و زشت نیست.میخواهد بماند.با هر وسیله ای که روی این میز هست عاشقانه زندگی کردم.هر کادو و چیزی که رویش بوده برایم مفهوم و بوی خاطره ای دور را میدهد.خاطره ای که آدم هایش دیگر پیشم نیستند ولی خاطره اش برایم باقی مانده است.شب ها در تاریکی دست روی میزم میکشم تا خاطراتم را زنده کند.هنوز هم همان دلهره های قدیم را دارم.نکند به موقع به چیزی که باید نرسم.نکند نکند نکند.و همان دلهره ی همیشگی را هم دارم:"من در چیزی استعداد ندارم".چه غمگین.اینکه همیشه فکر میکنم قرار نیست در کاری درست و حسابی موفق بشوم و خودم را نشان دهم.همیشه در سایه خواهم بود.سایه ی آدم هایی که کارهای بزرگ کرده اند و همیشه سعی میکنم خودم را کنار آن ها بکشم و به زور به آن ها بچسبم.چه حسِ بدی و چه آه از تهِ دلی میکشم هر وقت یاد این حرف می افتم.تلاشم را بیشتر میکنم و میدانم همه اش نرسیدن است.نرسیدن...

  • هادی

نظرات  (۳)

یک کلمه:بسیار تاثیر گذار وزیبا
  • خورشید ‌‌‌
  • ایمان معنی قشنگ‌تری می‌گیره وقتی که می‌دونی نمی‌رسی ولی با جون و دل برایش تلاش می‌کنی. 
    پاسخ:
    چه حرفِ قشنگی!
  • آقای تشکیل
  • میز ها اشیای دوست داشتنی ای هستند!! آدم بعد یه مدت که به یکیشون عادت کنه مطمئن میشه که همون میز بهترین میز دنیاست و رو دستش نیست!شدیدا بهش حساس میشه که مبادا خط و خشی بهش بیوفته!تا ببینه اثر جوهر خودکارش مونده بهش، بدو بدو پاکش میکنه.هر چند وقت یکبار هم به نقش و نگارای چوبش خیره میشه و دستشو میکشه روش و مثلا نازش میکنه! بعضی وقتا یه میز میتونه از یه بالشت برای خوابیدن راحت تر و لذت بخش تر باشه! 

    متن زیبایی نوشتید.
    موفق باشید
    پاسخ:
    فکر میکنم آدم به همه ی داشته هاش اینطوری وابسته میشه!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی